Una dintre primele si cele mai importante senzatii pe care le produce o companie sau o afacere este aspectul zonei de receptie.

Imaginea unei organizatii este puternic reprezentata de zona in care este primit clientul. Prin urmare, este esential sa stii cum sa o organizezi astfel incat perceptia sa fie placuta si pozitiva, ceea ce plaseaza clientul intr-o pozitie favorabila fata de companie si, prin urmare, joaca un rol fundamental in dezvoltarea primilor pasi pentru o colaborare comerciala fructuoasa.

Ambientul si distributia mobilierului adecvat in aceasta zona de receptie trebuie sa fie considerate elemente importante pentru a crea un mediu primitor, cald, de incredere, care sa favorizeze, pe scurt, relatiile de afaceri.

Trebuie sa ai grija de fiecare detaliu al decorului pentru ca pacientii sau clientii tai sa se simta in largul lor si relaxati in timp ce asteapta sa fie primiti.

In aceasta postare iti oferim cateva dintre sfaturile utile dar si fundamentale pentru a decora o sala de asteptare speciala, careia sa nu-i lipseasca niciun detaliu.

Curatenie ireprosabila si usor de mentinut

Inainte de a te gandi la aspectele estetice, asigura-te ca receptia ta se poate mentine intr-o stare impecabila, pe tot parcursul zilei.

In materie de tapiterie, alege materiale usor de curatat, eventual piese cu fete sau huse detasabile pentru canapele si fotolii. Evita, pe cat posibil, mobila de culoare alba, aceasta fiind foarte dificil de pastrat in stare imaculata.

Apoi, renunta la ideea de covor pufos, cu fir lung, caci acesta atrage si mentine foarte mult praf, par si alte reziduuri aduse din mediul exterior. Opteaza, in schimb, pentru un parchet de calitate sau chiar o mocheta in tonuri calde, cu fir foarte scurt.

De fiecare data cand iei in considerare o piesa de mobilier sau un accesoriu, intreaba-te daca se potriveste acestor principii: durabil si usor de curatat.

Elemente naturale

Zona de receptie ar trebui sa induca o stare de relaxare clientului grabit, care este posibil sa fi traversat tot orasul pentru a ajunge la tine in timp util. De aceea, elementele naturale sunt binevenite si chiar recomandate de catre specialistii in design interior.

Daca zona de primire a clientilor include masute sau etajere, plaseaza cateva vaze cu flori proaspete sau chiar ghivece cu plante verzi, agatatoare. Acestea reprezinta accente subtile, dar care creeaza o atmosfera familiara si placuta.

Atentie, insa, la plantele cu potential alergenic si la excesul de plante. Alege optiuni sigure, ca dracena, iedera sau feriga.

Confort

Din cand in cand, se poate intampla ca programul sa fie decalat, in urma aparitiei unor situatii neprevazute. Drept urmare, clientii pot astepta ceva mai mult decat ai preconizat initial.

De aceea, este esential ca zona de receptie sa fie confortabila, chiar si pentru un timp mai indelungat, de peste 15-30 de minute. Astfel, clientii tai nu vor deveni iritati, ci vor putea folosi timpul pentru a se relaxa sau pentru a rezolva alte task-uri.

Indiferent de dimensiunea camerei de asteptare, opteaza pentru coltare extensibile de stanga sau dreapta, acestea eficientizand folosirea spatiului si fiind foarte comode.

De asemenea, in fata canapelei, pune si o masa potrivita ca inaltime, in cazul in care clientii doresc sa bea o cafea sau sa lucreze pe laptop, in timp ce asteapta sa fie chemati.

Activitati de petrecere a timpului

Nimic nu este mai frustrant decat o asteptare prelungita. Cand te plictisesti, cinci minute pot parea o eternitate!

Din acest motiv, ar fi ideal sa pui la dispozitia clientilor cateva activitati interesante. Lasa pe masuta de cafea cateva reviste actuale (in niciun caz editii vechi, din anii anteriori) sau chiar carti. Materialele de citit pot avea legatura cu specificul afacerii tale, asa ca, daca ai brosuri informative sau flyere cu detalii utile, nu ezita sa le afisezi.

In plus, asigura-te ca persoanele care asteapta au la dispozitie minimum doua sau trei prize, in care sa isi poata incarca telefonul sau alimenta laptopul.

Decor minimalist

Ar trebui proiectate spatii inteligente si clare, evitand confuzia ori de cate ori este posibil, separand locurile pentru scopuri specifice. In cazul in care se creeaza o zona de asteptare pentru vizitatori, pana cand acestia pot fi primiti, acestia ar trebui sa aiba acces la toaleta, apa, cafea si ceva divertisment, cum ar fi un monitor care sa vorbeasca despre companie.

Lumina trebuie sa fie calda, temperatura controlata, sunetul trebuie sa fie usor si, daca este posibil, trebuie sa existe ferestre spre exterior. In orice caz, trebuie incurajata odihna si relaxarea, dar fara a-i face sa uite unde se afla, de ce au venit si intarita ideea ca se afla in locul potrivit.

Urmeaza aceste sfaturi pentru a imbunatati zona de receptie a biroului sau a afacerii tale si pentru a crea o impresie excelenta asupra vizitatorilor.

Cu toate acestea, nu trebuie sa iti faci clientii sa astepte prea mult. Toate sfaturile de mai sus vor fi de putin folos daca timpul de asteptare este prea lung. Nu uita ca timpul inseamna bani pentru toata lumea.